בעקבות הקמת מערכת “תרומות ישראל”, מודיעה רשות המיסים על שינוי מהותי באופן מימוש זיכוי המס בגין תרומות, החל מ־1 בינואר 2026, תורמים המבקשים לקבל זיכוי מס באמצעות תיאום מס במהלך שנת המס יוכלו לעשות זאת אך ורק עבור תרומות שדווחו במערכת המקוונת ולא על בסיס קבלות ידניות.
ברשות המיסים מבהירים כי לא יופקו עוד תיאומי מס בגין קבלות שאינן מדווחות במערכת, וזאת כדי למנוע מצב של זיכוי מס כפול, הן על בסיס קבלה ידנית והן בעקבות דיווח מאוחר של העמותה במערכת “תרומות ישראל”.
מה יקרה לתרומות שלא דווחו?
תורם שתרם לעמותה מוכרת לצורכי הטבת מס, אך תרומתו טרם עודכנה במערכת, יוכל לממש את הזיכוי במסגרת תיאום מס, רק אם העמותה תעדכן את הנתונים במערכת עד סוף שנת המס.
אם הדבר לא ייעשה עד סוף השנה, הזיכוי יתאפשר רק בדרך חלופית: הגשת בקשה להחזר מס או דוח שנתי בתחילת השנה העוקבת, בצירוף סריקה של הקבלות.
יתרונות ברורים לתורמים
בתרומות המדווחות במערכת המקוונת: ניתן לבצע תיאום מס מספר פעמים בשנה, ללא מגבלה
ניתן להזדכות גם על תרומות שביצע בן או בת הזוג, אין עוד צורך לאסוף קבלות פיזיות וכל האישורים מופיעים באזור האישי באתר רשות המיסים.
מדובר בהקלה בירוקרטית משמעותית, במיוחד לתורמים קבועים ולעובדים שכירים.
במסגרת המהלך, פותחה אפשרות חדשה לקבל את זיכוי המס ישירות דרך תלוש השכר, לשם כך: המעסיק נדרש לחבר את תוכנת השכר למערכת "תרומות ישראל".
העובד נדרש לאשר באזור האישי שלו העברת נתוני התרומות.
המעסיק יקבל סכום מצטבר בלבד, ללא מידע על זהות העמותות, שמירה על פרטיות העובד.
חובה חדשה לעמותות: החל מ־1 בינואר 2026, כל העמותות המחזיקות באישור לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה יחויבו לדווח במערכת “תרומות ישראל” על תרומות וביטולי תרומות.
ברשות המיסים מדגישים כי המהלך נועד להגביר פיקוח, שקיפות ואמון הציבור בניהול כספי תרומות.




























