שר החינוך, יואב קיש, הציג היום (רביעי) מתווה חדש להיבחנות בבחינות הבגרות, זאת על רקע המצב הביטחוני והפגיעה ברציפות הלמידה בתקופת הלחימה, כאשר על פי המתווה, משרד החינוך מעניק שורת הקלות משמעותיות לתלמידים, במטרה להתאים את מערכת החינוך למציאות המורכבת ולהקל על העומס הנפשי והלימודי.
בין ההקלות המרכזיות: הפחתה של כ-20% מחומר הלימוד בכל מקצוע, באמצעות הרחבת אפשרויות הבחירה בבחינות.
תוספת זמן של כ-15% בכל בחינות הבגרות, ביטול בחינות בעל פה ("אווטאר") והמרתן לציון פנימי בית-ספרי ודחיית בחינות הסמכה לטכנאים והנדסאים למועד מאוחר יותר.
במשרד החינוך מדגישים כי פירוט ההתאמות בכל מקצוע יפורסם עד תחילת השבוע הבא, כדי לאפשר לתלמידים היערכות מסודרת עוד לפני יציאתם לחופשת חג הפסח.
שר החינוך קיש ציין כי: "בתקופה הזו התלמידים שלנו מתמודדים עם מציאות מאתגרת ומורכבת.
האחריות שלנו היא להתאים את המערכת אליהם.
המתווה נותן הקלות משמעותיות, תוך שמירה על ערכה של תעודת הבגרות כבסיס להמשך הדרך".

עוד הבהיר השר כי במידה והלמידה מרחוק תימשך גם לאחר חג הפסח, כלל מתווה הבגרויות ייבחן מחדש ואף תישקל הרחבת ההקלות או דחיית מועדי הבחינות בהתאם להתפתחויות.
במקביל, משרד החינוך מקיים שיח עם כלל הגורמים הרלוונטיים, בהם הנהלות בתי הספר, צוותי ההוראה, מועצת התלמידים והנהגת ההורים, לצד מוסדות ההשכלה הגבוהה, במטרה לגבש מתווה מותאם למציאות המשתנה.
ההקלות יינתנו לכלל תלמידי ישראל, כאשר נבחנת גם האפשרות להעניק התאמות נוספות לתלמידים שנפגעו באופן ישיר מהלחימה.

























