בין אזעקות, מתיחות ביטחונית וימים של חוסר ודאות, יש מי שבוחרים להפיץ אור ותקווה.
השפית אלה דשבסקה, בת 28, מחיפה ואחת המתמודדות הבולטות בתוכנית הטלוויזיה "משחקי השף" שהסתיימה השבוע, הגיעה להתנדב ולבשל עבור שורדי השואה בעמותת "יד עזר לחבר" שבקריית החסד בחיפה.
דשבסקה בחרה להקדיש מזמנה דווקא בתקופה המורכבת שעוברת על המדינה, ולהגיע לחדר האוכל של העמותה כדי לבשל לשורדי השואה המתגוררים ב"הבית החם של שורדי השואה" ומעבר לארוחה החמה שהכינה עבורם, היא הקדישה זמן לשיחה, לחיבוקים ולרגעים קטנים של תשומת לב אנושית, שהפכו עבור רבים מהם למקור של שמחה ותקווה.

במחווה של נתינה ואכפתיות, הזכירה דשבסקה עד כמה מעשים קטנים יכולים לעשות הבדל גדול ובתוך מציאות של מלחמה וירי טילים על ישראל, היוזמה שלה הפכה לסמל של חמלה, כבוד והוקרה לדור ששרד את אחת התקופות הקשות בהיסטוריה.
במהלך הפעילות במטבח סיפרה דשבסקה בהתרגשות: "דווקא בימים כאלה חשוב לי להיות כאן, לחבק ולחזק את שורדי השואה.
האנשים המדהימים האלה עברו תקופות קשות בהרבה והם מזכירים לנו גם בתקופה לא פשוטה מהי עוצמה אמיתית.
אם אני יכולה להעניק להם רגע של שמחה וחום, זה המעט שאני יכולה לעשות בשבילם".
גם מייסד ומנכ"ל עמותת "יד עזר לחבר", שמעון סבג, התרגש מהמחווה ואמר: "ההגעה של השפית והלב הגדול שהיא מביאה איתה מחזקים מאוד את שורדי השואה שלנו.
דווקא בתקופה מאתגרת למדינה, לראות צעירים שבוחרים לתת מעצמם לאחרים, זה מה שמעניק תקווה אמיתית לחברה שלנו.
יישר כוח אלה, שורדי השואה שלנו אוהבים ומחבקים אותך חזק אל ליבם".
אלה דשבסקה נולדה באוקראינה ועלתה לישראל בילדותה. כבר מגיל צעיר החלה לעבוד במטבח ולעזור לבני משפחתה ובהמשך שירתה בצה"ל כטבחית.
לאחר השירות עבדה במטבחים מקצועיים, בין היתר במלון "ליאונרדו פלאזה" בחיפה ובהמשך התקדמה לתפקיד סו שף ואף פתחה מסעדה משלה.
בשנת 2026 השתתפה בתוכנית "משחקי השף" ששודרה ב"רשת 13" והצטרפה לנבחרת של השף יוסי שטרית ובתוכנית בלטה עם מנות מדויקות ושילוב של מטבח אירופי מודרני, לצד הגשה יצירתית ואסתטית, והפכה לאחת המתמודדות הבולטות בעונה.
אך מעבר לכישרון הקולינרי, המפגש עם שורדי השואה בחיפה הוכיח כי לפעמים דווקא מחוץ למסך הטלוויזיה מתגלים הרגעים האנושיים והמרגשים ביותר, רגעים שבהם מעשה קטן של נתינה יכול להאיר עולם שלם.




























