לפי כתב האישום שהגיש עו״ד עמוס דניאלי מפרקליטות מחוז צפון פלילי, באמצע חודש מאי 2025, יצרו הנאשמים קשר עם גורמים איראניים דרך אפליקציית טלגרם.
הגורמים האיראניים הציגו עצמם בתחילה כ”שמאלנים קפלניסטים” וביקשו מהנאשמים לבצע משימות כמו לרושם על פתק את המילים "ביבי דיקטטור" ושורף את הפתק, תמורת תשלומים בקריפטו.
לאחר מספר משימות, הגורמים האיראניים הנחו את הנאשמים לרכוש “טלפונים מבצעיים” מיוחדים, לטשטש את זהותם, ולבצע משימות ריגול מתקדמות.
הנאשמים הונחו לצלם ולחקור קניונים בחיפה, תל אביב ונתניה, וכן את בית החולים איכילוב בתל אביב ובמסגרת המשימות, הנאשמים העבירו מידע מפורט על סידורי אבטחה, מיקום מצלמות, מספר מאבטחים וכניסות למתקנים.
ישראלים בשירות סוכנים איראנים: תושבי טבריה נעצרו לאחר שתיעדו את הגראנד קניון
בנוסף, הציע הסוכן האיראני מהנאשמים להגיע לגן הבהאי בחיפה ולצלם שם סרטון, תמורת 300 שקלים לכל אחד מהם, משימה שלא יצאה לפועל כי אחד המרגלים ציין בפני הסוכן האיראני שהמשימה הזאת אינה משתלמת להם.
בהמשך, הגורמים האיראניים הציעו לנאשמים לנסוע לאיראן לצורך אימונים לביצוע חיסול דמות בכירה בישראל, תמורת 200 אלף שקלים לכל אחד מהם.
הנאשמים הסכימו להצעה ובנוסף, הגורמים האיראניים התעניינו ברכישת נשק ורחפנים והנאשמים הציגו עצמם כבעלי גישה לכלי נשק ואמצעי לחימה.
למרות שהנאשמים הבינו שהם עומדים בקשר עם סוכנים איראניים, הם המשיכו בפעילותם ואף ביקשו משימות נוספות ואחד הנאשמים אף מחק את ההתכתבויות עם הגורמים האיראניים במטרה להעלים ראיות.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים הוסיפה הפרקליטות: "בתקופה בה התחוללה מלחמה בין ישראל לאירן הגדולה והמסוכנת באויבי ישראל, מלמדת כאלף עדים על הזלזול המוחלט שחשו המשיבים כלפי ביטחון המדינה, ועל המסוכנות הנשקפת מהמשיבים לשלום הציבור".



























