צפון מדינת ישראל נכנס בשעות האחרונות למצב של כוננות ספיגה גבוהה, זאת בעקבות התרעה חריגה של דובר צה"ל על היערכות מוגברת מצד ארגון הטרור חיזבאללה לשיגור מאות רקטות לעבר שטח ישראל בזמן הקרוב.
על פי הודעת דובר צה"ל, תת אלוף אפי דפרין, זוהתה פעילות משמעותית של חיזבאללה המעידה על כוונה לבצע מטחי ירי נרחבים לעבר הצפון כבר בשעות הקרובות ובצה"ל מדגישים כי מערך ההגנה האווירית וכוחות צה"ל הפרוסים בגבולות נמצאים בכוננות מלאה, דרוכים ומוכנים הן בהגנה והן בהתקפה.
עוד נמסר כי צה"ל פועל באופן יזום לסיכול האיומים ולא יאפשר פגיעה באזרחי ישראל, תוך התחייבות להגיב בעוצמה לכל ניסיון פגיעה.
במקביל להודעת הצבא, ראשי רשויות בצפון פרסמו הנחיות לתושבים והעלו את רמת הדריכות המקומית.
ראש עיריית נשר, רועי לוי, קרא לתושבים להיערך באופן מיידי ולהכין את המרחבים המוגנים. לדבריו, זמן ההתגוננות עומד על כ-60 שניות בלבד מרגע הישמע אזעקה, ויש לוודא כי ממ"דים, מקלטים או חדרי מדרגות זמינים ומוכנים לשהייה.
עוד הדגיש כי יש לשהות במרחב המוגן עד להנחיה רשמית אחרת, ולהימנע מהגעה לזירות נפילה.
עם זאת, ציין כי נכון לעכשיו אין הנחיה להיכנס למרחבים מוגנים מראש, אך מומלץ להכיר את מיקומם ולהיות בקרבתם, במיוחד בעת תנועה בדרכים.
גם ראש מועצת חוף הכרמל, אסיף איזק, פרסם הודעה חריגה בה התריע כי "בטווח הזמן המיידי צפוי ירי משמעותי לאזורנו", והדגיש את הצורך בדריכות מוגברת.
במועצה האזורית גליל עליון קראו לתושבים לצמצם תנועות, להימנע מהתקהלויות ולהתקרב למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה, בהתאם להנחיות פיקוד העורף ופיקוד הצפון.
במקביל, כלל גורמי החירום וההצלה בישראל קיבלו התרעה ונמצאים בכוננות מלאה, כאשר מדינת ישראל כולה דרוכה לאפשרות של הסלמה וירי רחב היקף לעבר יישובי הצפון.
הציבור מתבקש להישמע להנחיות פיקוד העורף, לגלות ערנות ולפעול באחריות, הנחיות אלו מצילות חיים ועדכונים נוספים בהמשך.



























