אליפות העולם עד גיל 21 בדגם ה־ILCA ננעלה היום (שבת) בלנזרוטה שבספרד, כשישראל מסכמת תחרות יוצאת דופן עם שלושה שייטים בטופ 10 העולמי, הישג שמעיד פעם נוספת על עומק הדור הבא בשייט הישראלי.
התחרות נמשכה שישה ימים וכללה 12 שיוטים, כאשר בחלקה השני התמודדו המשתתפים עם רוחות חזקות ותנאים מאתגרים במיוחד, כאלה שהובילו לדרמות ולתהפוכות עד לרגע האחרון.
הקאמבק של ראם מגן: מפסילה למקום חמישי בעולם
ראם מגן רשם אחד הסיפורים הגדולים של האליפות. הוא פתח בצורה הקשה ביותר האפשרית עם פסילה בשיוט הראשון ו־49 נקודות שליליות במאזן, אך מאותו רגע יצא למסע קאמבק מרשים: שלושה ניצחונות בשיוטים (5, 6 ו־9), ועוד ארבעה סיומים בעשירייה הראשונה, העלו אותו עד למקום השלישי לקראת היום האחרון.
בשיוט הסיום, כאשר עוד היה ממוקם שלישי, בחר מגן ללכת על כל הקופה ולתקוף את הצי בניסיון לאיים על מדליית הזהב, מהלך שלא הצליח הפעם. הוא סיים במקום ה־18 בשיוט האחרון וירד למקום החמישי בדירוג הכללי.
ורד וילנצ’יק סגר בטירוף: 1-2-2 בשלושת השיוטים האחרונים
עומר ורד וילנצ'יק, השייט האולימפי מפריז, עבר מסלול הפוך. לאחר מספר שיוטים חלשים באמצע האליפות, הוא סיים אותה בסערה גדולה עם פיניש מדהים: מקום ראשון, שני ושני בשלושת השיוטים האחרונים וזינוק עד המקום השישי בעולם מתוך כמעט 100 מתחרים.
בסיום, הפרידו רק שלוש נקודות בינו לבין מגן.
גם אצל הנשים: גאיה דטיאשווילי שוב בעשירייה הראשונה
בתחרות הנשים סיימה גאיה דטיאשווילי במקום העשירי מתוך 52 משתתפות והמשיכה רצף מרשים של הופעות עקביות בטופ 10 באליפויות נוער בשנתיים האחרונות.
רבקא מנטל סיימה במקום ה־22. שתי השייטות הישראליות הצעירות טרם הגיעו לגיל 19, והעתיד שלהן עדיין לפניהן, כולל מספר שנים נוספות במסגרת תחרויות עד גיל 21 לפני המעבר לבוגרות.
דור העתיד כבר כאן והכוונת היא ללוס אנג’לס
התמונה הרחבה מעודדת מאוד באיגוד השייט: מגן זכה בזהב באליפות העולם לנוער ב־2024 ובארד ב־2025, ורד וילנצ’יק הוכתר בשנה שעברה כאלוף העולם עד גיל 19, ודטיאשווילי ממשיכה להופיע באופן קבוע בצמרת.
גם ברמת הבוגרים נרשמות כבר קפיצות משמעותיות: מגן סיים עשירי באליפות אירופה, וורד וילנצ’יק רשם היסטוריה כשקבע תקדים והיה השייט הראשון שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בדגם ה־ILCA.
כשמביאים בחשבון שבשנים האחרונות מדליסטים רבים בבוגרים מבוגרים מהישראלים בכ־15 שנים בממוצע, קל להבין מדוע בענף מסתכלים קדימה באופטימיות ומכוונים כבר עכשיו לעבר נציגים ישראלים גם במשחקים האולימפיים בלוס אנג’לס בעוד שנתיים.

ארז אליהו, המאמן הלאומי של נבחרת הגברים: "ראם ועומר הפגינו יכולות טובות השבוע.
ראם בלי הפסילה בשיוט הראשון היה יכול לנצח את התחרות והוא קיבל החלטה עם הרבה אומץ כשניסה ללכת על הזהב בשיוט האחרון.
שני השייטים האלה מביאים לנו המון גאווה והם בהחלט נמצאים בטופ העולמי לגילם".
נופר אדלמן, מאמנת נבחרת הנשים: "גאיה הצליחה להתאושש מיומים ראשונים מאתגרים ונתנה פיניש חזק מאוד, מה שאפשר לה להשיג את המטרה שלנו, של לפחות מתחרה אחת בעשירייה הראשונה.
אנחנו צריכות לעבוד על יציבות, אבל אני מאוד מעודדת מהיכולת שלה לעמוד בלחץ ולהפגין המון אופי והתעלות ברגעי ההכרעה".
עוד נמסר כי, נבחרות ה ILCA חוזרת כעת למספר חודשי אימונים בארץ, במהלכם יטוסו הבנים לתחרויות בסבב גביע העולם בשייט, כהכנה לאליפות אירופה, שתתקיים במאי, בעוד הבנות יתמקדו בהמשך השנה בתחרויות הנוער.





























