במהלך המחאה הניפו המשתתפים שלטים עם הכיתוב: "פגיעה בעורך דין היא פגיעה בשלטון החוק", תוך שהם מזהירים מפני הידרדרות נוספת במצב הביטחון האישי של עורכי הדין ולטענת המפגינים, בשנים האחרונות נרשמה עלייה מדאיגה באירועי איומים, ירי, הצתות רכבים ואלימות קשה נגד עורכי דין, שלדבריהם כבר הפכה ל"מכת מדינה".
המוחים דרשו מהשר לביטחון לאומי ומהמפכ"ל להקצות משאבים ייעודיים לטיפול בתופעה ולהחמיר את הענישה נגד המעורבים במקרי האלימות.
במהלך העצרת נשא דברים עו"ד מוטלק בדראן, המייצג נאשמים בעבירות פליליות חמורות, אשר פנה באופן ישיר לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ואמר: "גם איתמר בן גביר הוא עורך דין והסתובב בכותלי בית המשפט.
היום הוא שר וחבר כנסת, וכמו שמגיע לחברי כנסת חסינות והגנה, אנחנו עורכי הדין מבקשים רק הגנה.
אנחנו דורשים שכל אלימות שמופנית כלפינו תיחקר לעומק על ידי משטרת ישראל".
לדברי מארגני המחאה, מדובר רק בתחילתו של מאבק ציבורי רחב יותר.
"עורך דין שחושש לחייו לא יכול לבצע את תפקידו נאמנה, המערכת חייבת להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי ומישהו ישלם בחייו", הוסיף עו"ד בדראן.
בסיום המחאה עלתה גם השאלה הציבורית המורכבת: מי מגן ומייצג בסופו של דבר את אלו שנפגעים בשל תפקידם כעורכי דין? והאם ייתכן כי דווקא מי שדורשים הגנה על שלטון החוק, נאלצים כיום להיאבק גם על ביטחונם האישי הבסיסי.




























